EN
„Teksty Drugie. Teoria literatury, krytyka, interpretacja” to dwumiesięcznik literaturoznawczy wydawany od 1990 przez Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk we współpracy ze Stowarzyszeniem Pro Cultura Litteraria
EN

Artykuły: Izabella Adamczewska

Pisarz w mediach masowych, czyli autentyzm jako literacki chwyt marketingowy

Indeks autorów: Izabella Adamczewska
Numer: 2012 / 6

Tematem artykułu jest sposób prezentacji pisarzy w mediach masowych. Autorka przygląda się medialnym wizerunkom polskich pisarzy przez pryzmat zaczerpniętej z medioznawstwa teorii wartości informacyjnych, skupiając się na kryteriach personalizacji i wizualizacji. Sprzyja im podkreślanie niefikcjonalności przekazu literackiego i operowanie anegdotą autobiograficzną, sygnalizowane np. przez wprowadzenie do tekstu poszlaki nazwiskowej, prowokującej do zadawania pytania: „W jakim stopniu to książka o autorze?” Kreacja omawianych wizerunków medialnych to zjawisko z pogranicza jawnej autopromocji, działań marketingowych wydawcy i specyfiki mediów masowych, narzucających pisarzom tematy i warunki komunikacji.

Korzystając ze strony wyrażacie Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. W każdej chwili możecie Państwo zmienić ustawienia cookies a także dowiedzieć się na ich temat więcej. Kliknij tutaj Nie pokazuj więcej tej informacji