Autor omawia posthumanistyczne konteksty pornografii ze szczególnym uwzględnieniem pornograficznych materiałów wideo, animacji i porno sieciowego. W tekście wskazuje najważniejsze poziomy obecności idei trans- i posthumanistycznych w sferze pornografii audiowizualnej z uwzględnieniem zarówno kontekstów technologicznych, jak i kulturowych. Pokazuje, w jakim sensie aparat pojęciowy trans- i posthumanizmu może służyć krytycznemu opisowi zjawisk w tej sferze. Omówione zostały różnorodne obszary aktywności i praktyk kulturowych w takich obszarach, jak pornografia międzygatunkowa, ekoporno (jako przejaw ekoseksualności), technologie cyfrowe i algorytmy sztucznej inteligencji w rejestracji i kompozycji materiałów pornograficznych. Zbadane zostały przykłady obecności wątków post- i transhumanistycznych w pornografii jako motywów fabularnych. W tekście znalazła się również próba definicji nie-ludzkiej pornografii w perspektywie filozoficznych koncepcji erotyzmu (Bataille, Baudrillard) i spojrzenia (Lacan, Derrida), a także w kontekście hipererotyzmu i upodrzędnienia.
Słowa kluczowe: pornografia audiowizualna, post- i transhumanizm, seksualność międzygatunkowa, technologie przyjemności seksualnej, biopolityka ciała