Artykuł poświęcony jest twórczości dramatopisarskiej Pawła Demirskiego. Zestawia działalność stricte literacką z pracą przy projekcie Szybki Teatr Miejski. Głównym problemem jest kreacja podmiotu autorskiego w specyficznej komunikacji artystycznej. Hipertekstowo potraktowany utwór literacki, połączony z autokomentarzem oraz odsłanianiem perspektywy autorskiej powoduje, że sam artysta staje się tekstem, w którym łączą się powyższe elementy. Artykuł pokazuje strategie komunikacyjne takiego specyficznego tekstu. Głównymi sposobami komunikacji „siebie jako tekstu” jest sugestia przekraczania instancji nadawczej na rzecz bezpośredniości wypowiedzi. Artysta kreuje się na autora piszącego tekst, którego znaczenie w dużej mierze opiera się na oddziaływaniu poza dziełem. Kolejnym elementem jest strategia prowokacji, której głównym czynnikiem jest szybkość przekazu. Artykuł pokazuje, jak poetyka dramatów Demirskiego wpisuje się w nowoczesną komunikację medialną.
Słowa kluczowe: Paweł Demirski, dramat współczesny, dramaturgia, dramaturg, teatr polityczny.