Special Issue - English Edition 2013 vol. 2 (4):Holocaust in Literary and Cultural Studies
Czwarty z anglojęzycznych numerów specjalnych TD wydanych w języku
angielskim dzięki wsparciu Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki.
Znajdziecie tu teksty już publikowane, które chcemy zaprezentować
czytelnikom zagranicznym.
Kliknij w okładkę, żeby pobrać plik (PDF) / Click on the cover to download the pdf file.
Spis treści / Index of Content
- Anna Nasiłowska Introduction
- Przemysław Czapliński The Holocaust as a Challenge for Literary Reflection
- Aleksandra Ubertowska “Invisible Testimonies” The Feminist Perspective in Holocaust Literature Studies
- Dorota Krawczyńska Empathy? Substitution? Identification?: How Should We Read Texts About the Holocaust?
- Dorota Głowacka “Like an Echo Without a Source”: Subjectivity as Witnessing and the Holocaust Narrative
- Joanna Tokarska-Bakir Prodigal Son Ten Years Later
- Tomasz Majewski Das Ereignis Auschwitz
- Zofia Mitosek An Event That Never Happened: The Holocaust for the Masses
- Eugenia Prokop-Janiec Jew, Pole, Artist: Constructing Identity After the Holocaust
- Marta (Młodkowska) Janczewska Ghetto Trajectories. Writing about personal experiences in the Warsaw Ghetto journals (Abraham Lewin, Rachela Auerbach, Janusz Korczak)
- Jacek Leociak Exiting the Grave
- Bożena Shallcross A Holocaust Soap and the Story of Its Production
- Tomasz Żukowski Savoir-vivre: Ironic Strategies in Calek Perechodnik’s Confession
- Andrzej Leśniak The problem of formal analysis of the representations of the Holocaust. Georges Didi-Huberman’s Images in Spite of All and Harun Farocki’s Respite
- Katarzyna Bojarska The Art of Impossible Possibility
- Maciej Leciński “Elimination of the advantage.” Empathy and the work of mourning in Marek Bieńczyk’s Tworki
Projekt finansowany ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach "Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki", 2012-2014.
This project is funded by the Polish Ministry of Science and Higher Education through the "Programme for the Development of the Humanities" for 2012-2014.