EN
„Teksty Drugie. Teoria literatury, krytyka, interpretacja” to dwumiesięcznik literaturoznawczy wydawany od 1990 przez Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk we współpracy ze Stowarzyszeniem Pro Cultura Litteraria
EN

Artykuły: Bartłomiej Schweiger

Reprezentacje władzy w grach komputerowych. Porównanie Wiedźmina III oraz Dragon Age: Inqusition

Indeks autorów: Bartłomiej Schweiger
Numer: 2017 / 3

Poniższy tekst jest sprawozdaniem z pierwszego etapu projektu badawczego prowadzonego przez autora w ramach jego doktoratu, przedmiotem którego jest analiza i porównanie reprezentacji władzy obecnych w Wiedźmienie III i Dragon Age: Inquisition.  Główną metodą wykorzystaną w tej fazie badania była wspomagana komputerowo analiza zawartości intr, outr, cutscen,  oraz sekwencji dialogowych obecnych w obydwu grach. Analiza gameplay’u spełniała rolę metody posiłkowej. Na podstawie uzyskanych w badaniu kodów wyodrębnionych zostało 13 wymiarów, różniących sposoby przedstawiania władzy politycznej w obydwu tytułach, następnie uzupełniono je o analizę tego w jaki sposób na ich interpretacje może wpływać dysonans powstający między fabułą a zasadami obydwu gier.

Słowa kluczowe: Wiedźmin III, Dragon Age: Inquisiton, Reprezentacje władzy, analiza zawartości

Korzystając ze strony wyrażacie Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. W każdej chwili możecie Państwo zmienić ustawienia cookies a także dowiedzieć się na ich temat więcej. Kliknij tutaj Nie pokazuj więcej tej informacji