EN
„Teksty Drugie. Teoria literatury, krytyka, interpretacja” (ISSN 0867-0633) to dwumiesięcznik literaturoznawczy wydawany od 1990 przez Instytut Badań Literackich PAN we współpracy ze Stowarzyszeniem Pro Cultura Litteraria.
EN

Artykuły: Marcin Petrowicz

Dynamiki w grach – definicje i ich wykorzystanie w analizie

Indeks autorów: Marcin Petrowicz
Numer: 2017 / 3

System formalny gry można opisać jako statyczny zbiór reguł i mechanik. Jednakże często to nie wystarczy, by uchwycić emergentne właściwości wynikające z interakcji pomiędzy poszczególnymi elementami zasad. Zespół współdziałąjących mechanik tworzy pętlę interakcji nazywaną czasami dynamiką gry. Termin ten choć rozpoznawalny jest rzadko wykorzystywany rzadziej w groznawstwie. Jest to przynajmniej częściowo spowodowane brakiem jednoznacznej definicji pojęcia. Artykuł prezentuje uściślenie znaczenia terminu dynamik gry na podstawie ich dotychczasowego użycia w tekstach z zakresu  projektowania gier (MDA framework – Hunicke, LeBlanc, Zubek) i game studies (Games without frontiers – Aki Järvinen). Następnie definicja zostaje wykorzystana w analizie dynamiki czasu gry Fallout Shelter.

Słowa kluczowe: projektowanie gier, badanie gier, dynamiki gier, mechaniki gier

Korzystając ze strony wyrażacie Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. W każdej chwili możecie Państwo zmienić ustawienia cookies a także dowiedzieć się na ich temat więcej. Kliknij tutaj Nie pokazuj więcej tej informacji