Artykuł poświęcony zjawisku interaktywnej fikcji wytwarzanej przy użyciem narzędzia Twine. Autorka odwołuje się do stanu badań nad fikcją digitalną i omawia możliwości, jakie daje narracji literackiej nowa technologia. Zwraca uwagę na przekształcenia komunikacji literackiej wynikające z wykorzystania wizualnego i kinetycznego potencjału interaktywnego tekstu. Zwłaszcza ta ostatnia cecha, związana z wprawieniem w ruch stałej i niezmiennej do tej pory warstwy dzieła, uznana zostaje przez autorkę za szczególnie interesującą. Skupia się więc na nowych możliwościach dynamicznej narracji, jej konsekwencjach estetycznych, semantycznych, ale też społecznych i kulturowych.
Odwołując się do przykładów utworów powstałych z użyciem badanego narzędzia, badaczka wskazuje również na potrzebę prowadzenia dalszych badań nad twórczością literacką powstającą w środowisku cyfrowym.
Słowa kluczowe: fikcja interaktywna, fikcja digitalna, Twine, ruch w e-literaturze, tekst kinetyczny, narracja drugoosobowa,