Artykuł zawiera analizę logowizualnych kompozycji cyfrowych powstałych w ramach internetowego projektu ZUSwave autorstwa grupy Rozdzielczość Chleba. Materiał źródłowy stanowią cyfrowe kolaże, memy oraz posty zamieszczane w pierwszej połowie 2015 roku na stronie na Facebook, specjalny numer zina „Nośnik” oraz algorytm poetycki Prokom autorstwa Leszka Onaka. Główną oś tekstu stanowi odczytanie ZUSwave’u, którego nazwa odnosi się do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, jako krytycznej i lokalnej parodii popularnej estetyki vaporwave’u. Autorka przekonuje, że w projekcie ZUSwave’owym cyfrowa logowizualność staje się nośnikiem się politycznej dyskusji, sprzeciwu, diagnozy kryzysu – zarówno w sferze lewicowej wyobraźni, jak i wiary w emancypacyjny wymiar technologii
Słowa kluczowe: logowizualność, vaporwave, ZUSwave, estetyki internetowe