Recenzja. Leszek Nowak Gombrowicz. Człowiek wobec ludzi, Warszawa 2000
Dwa razy Gombrowicz
Recenzja. Janusz Margański Gombrowicz wieczny debiutant, Kraków 2001;Grymasy Gombrowicza. W kręgu problemów modernizmu, społeczno-kulturowej roli płci i tożsamości narodowej, red. E. Płonowska-Ziarek, przeł. J. Margański, Kraków 2001
Ironiczna siła podmiotu
Recenzja. Anna Legeżyńska Gest pożegnania. Szkice o poetyckiej świadomości elegijno-ironicznej, Poznań 1999. Tejże, Dom i poetycka bezdomność, Warszawa 1996
Pierwsze: Nie będziesz podglądał Boga swego, Gombrowicza
Recenzja. Jerzy Jarzębski Podglądanie Gombrowicza, Kraków 2001
Kościół międzyludzki i absurd totalitarny w teatrze Gombrowicza
Gombrowicz wobec totalitaryzmu – analiza sposobu, w jaki pisarz odsłania ukryte mechanizmy leżące u źródeł społecznej alienacji
Transgresje racji moralnych w Pornografii Gombrowicza
Autor dowodzi, iż bohater Pornografii przekracza wszelkie możliwe granice, włącznie z tą, którą wielu krytyków chciałoby zachować
Co zdarzyło się na brygu Banbury? Gombrowicz, erotyka i prowokacja kultury, przeł. Olga Kubińska
Interpretując Zdarzenia na brygu Banbury Gombrowicza, Autor stawia tezę, iż sam bryg staje się metaforą seksualnego stawania się
Lena ocalona
Autorka analizuje wpływ, jaki na ostateczny kształt Kosmosu wywarł przyjazd Gombrowicza do Paryża i spotkanie z J. Genetem
Diderot: paradoks i mimesis
Paradoks o aktorze Diderota jako paradoksalna pochwała paradoksu, gdyż paradoks – w założeniu: remedium na mimesis – kieruje się logiką mimetyczną
Odczyt Gombrowicza w Teatro del Pueblo
O skandalu, jaki wywołało pierwsze wystąpienie pisarza w Argentynie pod koniec sierpnia 1940 r. i reakcji emigracyjnej prasy polskiej
Podróż Gombrowicza na Chrobrym oraz jego pierwsze dni w Argentynie
Szczegółowa rekonstrukcja jednego z kluczowych okresów w biografii pisarza
Salus rei publicae suprema lex
Pierwsza część wspomnień wdowy po poecie, Jerzym Kozarzewskim. Autorka opisuje swoje starania o uchylenie wyroku śmierci na męża
Spotkanie w Vence
Autorka relacjonuje swoje spotkania z Witoldem i Ritą Gombrowiczami we Francji w 1965 r. i późniejszą korespondencję z pisarzem
Granice ironii
O powrocie ironicznej podmiotowości jako replice na antysubiektywistyczne tendencje humanistyki współczesnej
Wybór etyczny według Kierkegaarda a tożsamość w kulturze medialnej
Tezy dotyczące kryzysu tożsamości i spójności autonomicznej jednostkowości we współczesnej kulturze medialnej. w kontekście koncepcji wyboru etycznego
Hermeneuta i autobiografia
Autorka omawia pojęcie tożsamości narracyjnej w pismach Ricoeura i Lejeune’a oraz jego zastosowania w rozważaniach nad autobiografią i literaturą
Paul Ricoeur wobec współczesnych dyskusji o narracji
O Ricoeura zainteresowaniu narracją, skupiającym się na procesie odbioru tekstu narracyjnego i fuzji horyzontu dzieła z horyzontem czytelnika
Wielkie zderzenie
Obszerne omówienie: Literatura polska wobec Zagłady, red. A. Brodzka-Wald, D. Krawczyńska, J. Leociak, Warszawa 2000
Prawdziwy koniec hypallage?
O zapomnianej figurze hypallage na tle zmieniającego się otoczenia tekstowego
Sprawa Irzykowskiego i Boya. Wokół głośnego epizodu międzywojennego sporu o krytykę
Spór Irzykowskiego i Boya jako konflikt dwóch przeciwstawnych programów krytyki: problematyzacja przeciw popularyzacji, oraz jego wpływ nad kształtowanie się refleksji nad istotą i powinnością krytyki literackiej w XX w.