O stosowaniu nowych metod w badaniu literatury staropolskiej
Poetycki absolut czy sakralizacja słowa?
O pewnym typie interpretacji tekstów literackich, który przypomina egzegezę tekstów religijnych
Morsztyn libertyński - poeta i Krzyż
Autor zastanawia się, czy Jan Andrzej Morsztyn pisał bluźniercze wiersze
O konsekwencjach wieku rękopisów. Rekonstruowanie epoki
Barok jako epoka rękopisów i wynikające stąd problemy opisu tej epoki
Pamflet na książkę Hermeneuty
Polemika z książką Ryszarda Przybylskiego Słowo i milczenie bohatera Polaków. Studium o Dziadach, Warszawa 1993
Dziwny świat, dziwna miłość, dziwna śmierć
Duchowość i jej poetycki kształt w twórczości Zbigniewa Morsztyna
Rozmyślanie przemyskie w kontekście apokryfów cerkiewnosłowiańskich
O intertekstualnych związkach zabytku z religijną literaturą cerkiewnosłowiańską
Nasze codzienne lęki, czyli o paradoksach historii literatury
Problem interpretacji w historii literatury
Glosy w Rozmyślaniu przemyskim
Nowe odczytanie zabytku, uwzględniające fakt, że glosy są umieszczone wprost w tekście
Kapsułki
Poszukiwanie miejsca kobiet w historii kultury
Literatura - natura - rynek
Dzieło literackie jako swoisty towar na rynku wymiany dóbr
Mowa: cytaty i aluzje
O roli szeroko rozumianych przytoczeń we współtworzeniu kultury
Kanonizacja mistrza Mirona
Recenzja. pisanie Białoszewskiego. Szkice, red. M. Głowiński i Z. Łapiński, Warszawa 1993
Przybyszewska na Utopii
Recenzja. Ewa Graczyk: Ćma. O Stanisławie Przybyszewskiej, Warszawa 1994
Opowieści okrutne z jezuickiego rękopisu
Niepublikowane wcześniej fragmenty rękopiśmiennego zbioru Historye świeże i niezwyczajne z przełomu XVII i XVIII wieku, opracowane przez autora wraz z komentarzem o relacji między wiarą i okrucieństwem