Recenzja. Dorota Krawczyńska Własna historia Holokaustu. O pisarstwie Henryka Grynberga, Warszawa 2005
Pustka wokół Ty, czyli ciemna strona wiersza
Recenzja. Dariusz Pawelec Świat jako Ty. Poezja polska wobec adresata w drugiej połowie XX wieku, Katowice 2003
Żywa śmierć, czyli kłopoty ze skończonością
Recenzja. Nic nie jest pewne. O twórczości Ewy Lipskiej, red. A. Morawiec, B. Wolska, Łódź 2005
Bibliograficzno-metodologiczne gawędy Henryka Markiewicza
Recenzja. Wokół najnowszych książek Henryka Markiewicza
Czym jest antropologia literatury? Różnica między fikcjami wyjaśniającymi a odkrywającymi, przeł. Anna Kowalcze-Pawlik
Autor odpowiada na postawione w tytule pytania, wychodząc od szeroko zakrojonej problematyki interpretacji kultury, którą (za Geertzem) postrzega jako konstytutywny element człowieczeństwa
Ja: pole do przepisu. Miron Białoszewski, czyli literatura jako forma istnienia
Próba rekonstrukcji performatywnej odmiany podmiotowości literackiej, która wyłania się z interpretacji kilku wybranych wierszy poety
Od podmiotu żeglującego do podmiotowości płynącej w lirykach Mickiewicza
Artykuł prezentuje ewolucję podmiotu tekstów lirycznych Adama Mickiewicza przez pryzmat transformacji motywu żeglugi w twórczości poety
Białoszewski idylliczny
Autor analizuje właściwą Bialoszewskiemu sakralizację zwykłości, która uzyskuje swoje reprezentacje w epifanijnych scenach zjawiania się najzwyklejszych rzeczy
Listy do Zofii i Tadeusza Brezów, Kazimierza Wierzyńskiego i Antoniego Słonimskiego, oprac. Alina Kowalczykowa
Niepublikowane dotąd listy Miłosza do Z. i T. Brezów z lat 1945-1947, dwa listy do K. Wierzyńskiego z 1960 r. i jeden do A. Słonimskiego z 1957 r.]
Czego nie rozumiem w Traktacie moralnym?
Protokół kłopotów i niepowodzeń interpretacyjnych towarzyszących lekturze tekstu Cz. Miłosza
Narratologia pamięci. Casus Stanisława Vincenza
Przedmiotem szkicu jest podmiot pamięci oraz jego pamięciowe strategie narracyjne w cyklu Vincenza Na wysokiej połoninie
Osobowość a anonimowość w przypowieści o rzymskim bruku
Autor analizuje związki widzialnej rzeczywistości z boskością w norwidowskiej interpretacji chrześcijaństwa
Zanim rozległy się głosy w ciemności, albo o relacjach między tekstami jednego autora. Czyli tam i z powrotem
Próba uchwycenia powiązań między poszczególnymi utworami J. Stryjkowskiego i zarysowania całościowej perspektywy autointertekstualnej