Recenzja. Pamiętnik pacjentki, wyb. A. Wizel, oprac. D. Danek, Kraków 2001
Dewey raz jeszcze
Recenzja. Krystyna Wilkoszewska Sztuka jako rytm życia. Rekonstrukcja filozofii Johna Deweya, Kraków 2003
Czytając Słownik realizmu socjalistycznego
Recenzja. Słownik realizmu socjalistycznego, red. Z. Łapiński, W. Tomasik, Kraków 2004
Derrida w obronie etyki
Recenzja. Jacek Gutorow Na kresach człowieka. Sześć esejów o dekonstrukcji, Opole 2001
Czasem dobrze być martwym. Na marginesie książki Wokół gotycyzmów
Recenzja. Wokół gotycyzmów. Wyobraźnia, groza i okrucieństwo, red. G. Gazda, A. Izdebska, J. Płuciennik, Kraków 2002
Miara świętości
Recenzja. Józef Wróbel Miara cierpienia. O pisarstwie Adolfa Rudnickiego, Kraków 2004
Słowo i trauma: czas, narracja, tożsamość
O czasowym charakterze traumy, która zawsze wydarza się za wcześnie, a jej rozumienie przychodzi za późno
Opowiedzieć umieranie
Autorka omawia sposób, w jaki ludzie opowiadają o śmierci swoich rodziców, rozważając, co z tego wynika dla ich własnej tożsamości
Zagłada jako wyzwanie dla refleksji o literaturze
Zagłada, jako wyzwanie dla literaturoznawstwa, nakazuje rozstać się z marzeniami o syntezie i z samym myśleniem syntetyzującym, a jednocześnie nakłania do przemyślenia rzeczy podstawowych
Wyjście z grobu
Przedmiotem refleksji Autora są narracje o wskrzeszeniu, rozumianym w sensie antropologicznej metafory, jak w przypadku ocalonych z egzekucji
Z inkubatora systemu. Casus muzułmana w systemie koncentracyjnym
Artykuł, wykorzystujący wątki myśli G. Agamena, jest próbą odpowiedzi na pytanie, jak przebiegała transformacja więźniów obozowych w dziwne istoty, zwane muzułmanami
Obóz koncentracyjny jako zabawka. Zbigniew Libera Urządzenia korekcyjne: LEGO - Obóz koncentracyjny
Autorka umieszcza pracę Libery zarówno w kontekście sztuki na temat Holokaustu, jak i polskiej kultury powojennej
Negatywne świadectwo. Fotograficzna konkretyzacja pamięci Holokaustu
Autor analizuje model sztuki o Holokauście, który wykorzystuje na skalę wcześniej niespotykaną wizualne świadectwa Zagłady, przede wszystkim fotografię (G. Richter, C. Boltanski, B. Michajłow, Z. Libera)
Tożsamość, literatura, sztuka. Relacja z konferencji Association for Jewish Studies
Sprawozdanie z XXXV konferencji Association for Jewish Studies, Boston, 21-23 XII 2003
Holokaust w literaturze hebrajskiej, przeł. Tomasz Łysak
Autor stawia tezę, iż motyw Holokaustu będzie pojawiał się w literaturze hebrajskiej jako jedno ze stałych, podstawowych doświadczeń
Imre Kertész: węgierski wariant dyskursu o Holokauście
Autorka zwraca uwagę na oryginalność i specyfikę Losu utraconego na tle dyskursu o Holocauście poprzedzającym publikację tej powieści (E. Wiesel i T. Borowski)
Empatia? Substytucja? Identyfikacja? Jak czytać teksty o Zagładzie?
O kategorii stosowności w teoretycznych rozważaniach nad literaturą Holokaustu, rozumianej jako rodzaj odpowiedniości etycznej czy moralnego uprawomocnienia takich dociekań
Shoah w austriackiej pamięci zbiorowej na przykładzie Stecken, Stab und Stangl Elfriede Jelinek
Sztuka Jelinek jako żądanie przywrócenia w austriackiej pamięci zbiorowej godnego miejsca dla prawdy Shoah
Kontekst ocalenia. O empatii i żałobie w historii, literaturoznawstwie i gdzie indziej
Polemika z artykułem Doroty Krawczyńskiej zamieszczonym w tym samym numerze