Recenzja. Urszula Glensk Proza wyzwolonej generacji 1989-1999, Kraków 2002
Poezja i etyka. Książka o wierszach Świrszczyńskiej
Recenzja. Renata Stawowy Gdzie jestem ja sama. O poezji Anny Świrszczyńskiej, Kraków 2004
O realizmie socjalistycznym z perspektywy lat siedemdziesiątych
Recenzja. Wojciech Tomasik Inżynieria dusz. Literatura realizmu socjalistycznego w planie propagandy monumentalnej, Wrocław 1999
Gang strukturalistów
Recenzja. Dominik Lewiński Strukturalistyczna wyobraźnia metateoretyczna. O procesach paradygmatyzacji w polskiej nauce o literaturze po roku 1958, Kraków 2004
Domknięcie, asceza
Recenzja. Ewa Szczepkowska Cykl podolski Włodzimierza Odojewskiego. Postacie. Krajobrazy. Obszary pamięci, Warszawa 2002
Słowacki i jego dusza
Recenzja. Gustaw Bychowski Słowacki i jego dusza. Studium psychoanalityczne, oprac. D. Danek, Kraków 2002
Rozsądnie wyważone
Recenzja. Stanisław Gawliński Pisma i postawy. Od Witkacego do postmodernizmu, Kraków 2002
Dziecko ukryte
Recenzja. Anna Czabanowska-Wróbel Dziecko. Symbol i zagadnienie antropologiczne w literaturze Młodej Polski, Kraków 2003
Wyróść musisz na dziewicę
Recenzja. Jarosław Ławski Marie romantyków. Metafizyczne wizje kobiecości. Mickiewicz – Malczewski – Krasiński, Białystok 2003
Spór piąty: o krytykę literacką
Recenzja. Sporne postaci polskiej literatury współczesnej. Krytycy, red. A. Brodzka-Wald, T. Żukowski, Warszawa 2003
Pytania o przedmiot literaturoznawstwa
Autor omawia dwa zakresy przedmiotowe literaturoznawstwa polonistycznego: (1) literaturę w języku polskim i (2) literaturę w Polsce
Wiedza o literaturze wobec nauk o kulturze
Omówienie złożonych relacji między literaturoznawstwem a różnymi dziedzinami wiedzy o kulturze
Historia literatury w przebudowie
Autorka stwierdza, iż przebudowa dyscypliny wymaga krytycznego odniesienia się do problemów myśli ponowoczesnej i sformułowania w tym kontekście założeń pozwalających na konstruowanie historycznych przebiegów zmian literackich
Komunikowanie i poznawanie w językoznawstwie
Autorka stwierdza, że literaturoznawstwo, wiedza o języku i wiedza o kulturze powinny jednocześnie wejść do systemu nowej polonistycznej edukacji, nawzajem inspirując się i uzupełniając
Projekt komparatystyki wewnętrznej
Proponowany projekt rozpatruje historię literatury pisanej w języku polskim oraz polsko-łacińskiej na tle kultury wytworzonej przez zróżnicowane narodowościowo, językowo, stanowo i religijnie środowiska, które współistniały i przenikały się tam, gdzie literatura polska powstawała lub docierała
Listy Romana Ingardena do Ireny Sławińskiej
Korespondencja dotycząca recepcji filozoficznej ingardenowskiej teorii dzieła literackiego w środowisku KUL
Osoba i pismo
Rozważania nad dylematem oryginalności personalnej i konwencjonalności kulturalnej na przykładzie dwóch różnych odczytań Modlitewnika Gertrudy
"Słowa niewinne". Czytając Nachmana Blumentala
O języku urzędniczym III Rzeszy; odczytanie Słów niewinnych Blumentala
Polonocentryzm w historii literatury - jego racje i ograniczenia (w uniwersyteckiej syntezie historycznoliterackiej)
Autor stawia tezę, iż polonocentryzm i szersze perspektywy metodologiczne i badawcze (europeizm, komparatystyka, literatura powszechna) mogą się nawzajem uzupełniać
O przedmiocie studiów literackich - dziś
Autor zarysowuje generalną sytuację polonistyki literackiej, by omówić jej uwarunkowania i specyfikę
Konsekwencje założeń i decyzji edytorskich
Autorka omawia kolizję dwóch skrajnych metodologii edytorskich: (1) dążenia do ustalenia najlepszej postaci utworu, (2) trzymania się wersji podpisanej do druku przez autora
Polonistyka na rozdrożu
Autorka diagnozuje kryzys jakości i modelu polonistycznego kształcenia, postulując rewizję programu studiów polonistycznych