Recenzja. Edward Balcerzan Zuchwalstwa samoświadomości, Lublin 2004
Co chcielibyśmy wiedzieć o Peiperze, ale boimy się zapytać
Recenzja. Agnieszka Kluba Autoteliczność – Referencjalność – Niewyrażalność. O nowoczesnej poezji polskiej (1918-1939), Wrocław 2004
Malarska poetyka niewidzialnego
Recenzja. Joanna Bielska-Krawczyk Między widzialnym a niewidzialnym. Twórczość Gustawa Herlinga-Grudzińskiego, Kraków 2004
Konstanty A. Jeleński - historyk literatury nowoczesnej
Artykuł prezentuje Konstantego Jeleńskiego jako znawcę sztuki, a zwłaszcza literatury, przybliżając jego metodę krytyczną
Zaczarowana królewna. U źródeł publicystyki społecznej Marii Dąbrowskiej
O różnorodności wątków publicystyki Marii Dąbrowskiej
Pokolenie - co to jest i jak używać?
Autorka proponuje odwrócić koncepcję Kazimierza Wyki – nie mówić o pokoleniu będącym swoistym pasem transmisyjnym przemian historycznych, lecz o pokoleniu jako fantomie naszej wiedzy o dziejach
Wojna i zapis (o dziennikach wojennych)
Autor proponuje spojrzenie na dzienniki wojenne jako piśmienną praktykę życia codziennego, mającą przynajmniej trzy istotne wymiary: egzystencjalno-pragmatyczny, materialny i tekstowy
[Koślawe figurki ulepione ze snów…]
[Leon Zdzisław Stroiński] Niepublikowany wcześniej wiersz poety
Wiersze
Trzy niepublikowane dotąd wiersze Kantora, stanowiące dowód jego literackich poszukiwań
Trzy teksty Tadeusza Kantora
Komentarz do wierszy Kantora publikowanych w tym samym numerze
Maria i Marian Dąbrowscy wśród wolnomularzy w latach 1909-1925 (w świetle ich korespondencji)
Na podstawie uwag i drobnych sygnałów w korespondencji Autorka rekonstruuje związki Dąbrowskich z wolnomularstwem
Kraszewski i Lenartowicz
Przyjaźń pisarzy w okresie starości w świetle ostatnich pięciu lat korespondencji
Kaprys wolności, wolność dla kaprysu (o jednym wierszu Jarosława Iwaszkiewicza)
Interpretując Ogrodniczki Iwaszkiewicza, Autor skupia się na zagadkach starannie wkomponowanych w tok wypowiedzi
Na tropach autora. O poezji Marcina Świetlickiego i nie tylko
O współkonstytuowaniu przez język podmiotowości autora w dziele literackim na przykładzie poezji Świetlickiego
Dwa razy Madame. Pigmaliona autoportret z kobietą
Autorka porównuje dwie powieści pod tym samym tytułem – A. Libery i A. Jackiewicza – analizując symulacyjną taktykę pisarską w kreacji postaci tytułowej oraz autoironię narratora
Poeta w szarej strefie - Tadeusz Różewicz
Autorka dowodzi, iż, Różewicz wprowadza zużyte na pozór powiedzenia do języka poetyckiego aby je odświeżyć w ironicznym kontekście
Mąż jako czytelnik. Że gdy raz w Aleppo… Vladimira Nabokowa - propozycje lektury
O tajemnicy tekstu i autora, czyli jak udało się pogodzić mnogość sensów w jednym zwartym ciągu jednej krótkiej noweli
Dzieło utopijne, historia odczarowana? O Niewidzialnym arcydziele Hansa Beltinga
O końcu historii sztuki, wokół Hansa Beltinga Das unsichtbare Meisterwerk: Die modernen Mythen der Kunst, München 1998